יום שישי, 28 בפברואר 2020, ג' אדר ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 058-4337220

הטור של טל בוקריס - מאמנת אישית בצפונט

מאמנת

חשיבה חיובית לקראת השנה החדשה

שנת 2019 הסתיימה וזה הזמן לעשות להיזכר בכל הדברים היפים שקרו לכם במהלכה, ולהתחיל את השנה החדשה בכיוון יותר אופטימי

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

טל בוקריס

מאמנת אישית המתמחה באימון אישי.זוגי.הורות B.A פסיכולוגיה וחינוך M.A ייעוץ חינוכי Tal.bookris@gmail.com www.talbookris.com

2020 – מקבלים אותך בברכה ורוצים שתהיי אלינו טובה

אבל אולי לפני שאנחנו מצפים מהשנה הזו להיות בשבילנו, כדאי לכל אחד לנסות ללמוד איך לעשות לעצמו את הטוב שהוא מצפה ורוצה בשנה האזרחית הבאה אלינו לטובה.

איך זה אפשרי? אפשר לומר בשתי מילים: חשיבה חיובית!

ומה זה אומר?

הפסיכולוגיה החיובית מדברת על טיפוח החיובי הקיים והעצמתו על ידי חשיבה אופטימית. ואולי זה המקום לציין לפני הכול, שמחקרים מעידים שאנשים הנוטים לחשוב חיובי מטבע הדברים שמחים יותר וכתוצאה מכך בריאים יותר – שזה כבר נתון משמח וכזה ששווה לזכור!

חשיבה אופטימית (הלוא היא חשיבה חיובית) זהו "מצרך" הקיים בכל אחד מאתנו, יש כאלה שזה קל להם ויש כאלה שפחות, אבל הבשורה הטובה היא שכל אחד יכול ללמוד איך לעשות זאת .

הנטייה הכמעט טבעית של רובנו היא להשקיע יותר אנרגיה בדברים הנעימים פחות שקורים לנו במהלך היום: הפקק בדרך לעבודה, הבוס שהיה לא נחמד היום, הלקוח שלא היה מרוצה, הבת זוג שהחמיצה פנים בבוקר, הילד שקיבל הערה ביומן, החמות שמעצבנת, הקילוגרמים העודפים, הקמט שהופיע מעל המצח, החברה שאכזבה ושלא נדבר מה קורה כשרואים או שומעים חדשות.

בלי לתת על לכך את הדעת, אנחנו עסוקים ביום יום שלנו, כמעט באופן אוטומטי וטבעי במה ש"פחות", אבל אם אתם רוצים ששנת 2020 תהיה טובה יותר לכם – התחילו ללמוד ליישם את ה"יותר" - את החשיבה החיובית.

בסה"כ זו טכניקה דיי פשוטה: במקום להתעסק בכל הלא טוב שקורה במהלך היום, לדבר עליו, להתמקד בו, להתעסק בו, התחילו להתייחס קצת יותר בהתלהבות לדברים הטובים שקורים לכם, קטנים ככל שיהיו.

אני קוראת לזה: לשים פרוז'קטור ולתת משמעות לדברים הטובים, כמו למשל: החיוך בבוקר של המוכרת בבית קפה, הקפה הטעים, השיר בדרך לעבודה, החיבוק החם מבן זוגך כשנכנסת הביתה, השיחה הטובה שהייתה לך עם החבר/ה, ארוחת הערב עם המשפחה בשישי בערב, התה עם העוגיות במפגש משפחתי ספונטני, הסופ"ש מתחת לפוך, הפרויקט שסוף סוף סיימת, הציון הטוב בבחינה, הטיול עם הכלב, הסדרה הכיפית בטלוויזיה, הקשת בענן ועוד כל דבר אחר שאתם מקבלים כמובן מאליו, פשוט התעכבו עליו לכמה שניות במחשבה ועל ידי כך תתנו לו משמעות – שימו עליו פרוז'קטור.

דברו עליו, שתפו בתחושה, בהרגשה, חישבו עליו לפני השינה, במקלחת, כשאתם מתעוררים בבוקר ואולי דווקא ובעיקר כשאתם מרגישים שמצב רוחכם ירוד, או אז זה הזמן הנכון להזכיר ל"מיינד" שיש גם טוב בחיים שלכם וכך בעצם קורה שבאופן מודע אתם משקיעים את האנרגיה המחשבתית שלכם בדברים הטובים.

טכניקה נוספת: באופן מאד לא ספונטני, מאד משימתי ואולי אפילו ב"כוח", בכל פעם כשאתם מרגישים כועסים, רגוזים, עצובים או סתם כשמצב-רוח לא טוב "נופל" עליכם, הפעילו שעון סטופר ותנו לעצמיכם כמה זמן שצריך ל"באסה" ואחרי שהזמן עבר והשעון יצלצל, הביטו על עצמיכם במראה והזכירו לעצמיכם בקול מהם הדברים שיכולים לעודד אתכם ועל ידי כך תוציאו את עצמכם באופן מודע ומכוון ממצב הרוח הירוד. לפעמים זה מאד קשה, אבל זה אפשרי ומאד רצוי.

ככל שהחשיבה החיובית, תתפוס יותר מקום במחשבות שלכם היא תשפיע באופן ישיר על רבדים שונים בחייכם:

- תעלה מוטיבציה ותיצור הנעה לנסות דברים, להעז ולא להתייאש.

- תוקרן החוצה ותגרום לאנשים לרצות בחברתכם.

- תעזור לנוע לעבר מטרות ולא להיתקע ב"אזור הנוחות".

- תעודד יוזמה ומכוונת לעשייה.

- תגרום למצב הרוח להיות ברוב הזמן טוב, וכשמצב הרוח טוב האנרגיה החיובית היא הדלק המניע.

 

שנת 2020 כמו כל שנה, צופנת בתוכה דברים שאף אחד מאתנו לא יכול לדעת, אבל מה שכן כל אחד יכול לעשות בחייו האישיים, זה לקחת אחריות על עצמו ועל מחשבותיו וככל שתלמדו את כוחה של החשיבה החיובית, תוכלו ליהנות מתוצאותיה ומהשפעתה על החיים שלכם, וכך גם אם 2020 תפתיע בדברים שלא רציתם, לכם יהיה את הכלים להתמודד עם זה.

תחשוב טוב, יהיה טוב - זו לא קלישאה – זו דרך חיים

2020 – תעשי מה שאת יכולה בשבילנו ואנחנו נעשה גם – שנה אזרחית טובה לכם♥

 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה:
2
מצוין!!
אלעד | 12:56   03.01.20
1
חשיבה חיובית
מיכל | 09:50   03.01.20

כתבות אחרונות בהטור של טל בוקריס - מאמנת אישית