יום שלישי, 15 באוקטובר 2019, ט"ז תשרי ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 058-4337220

חינוך וקהילה בצפונט

חינוך קהילה

אוניברסיטת תל אביב פורסת את חסותה

מרכז המורים הארצי להוראת המדעים באוניברסיטת תל אביב יעניק ליווי אקדמי לבית הספר 'יצחק הנשיא'. בבית הספר יקום קמפוס לימודי שיציע לתלמידים מגוון קורסים לבחירה בנושאי לימוד אותנטיים מגוונים, נוסף למקצועות הליבה.

פורסם בתאריך:


מערכת החינוך בארץ ומרבית ארצות העולם נמצאת בפיגור מתמיד אחרי ההתפתחות הטכנולוגית שמשנה את אורחות חיינו, ומשנה גם את הכישורים שיידרשו בעתיד לאותם תלמידים שכיום נמצאים בגיל בית ספר.

בעיריית קרית שמונה החליטו לנסות להתמודד עם האתגר, ולהתאים את שיטות הפדגוגיה לצרכי המחר. את זה הם מנסים לעשות בעזרת מרכז המורים הארצי להוראת מדעים באוניברסיטת תל אביב.

במסגרת הזו בית הספר יצחק הנשיא יהפוך למוסד חינוכי שמוביל חדשנות פדגוגית' בדגש על פדגוגיה מוטת עתיד, ויוכנסו בו שיטות לימוד חדשניות.

כך סוכם בפגישה שקיימו בשבוע שעבר מנכ"ל העירייה יורם ביטון, מנהלת בית הספר יצחק הנשיא סמדר בלום וד"ר מירי דרסלר ראש מרכז המורים הארצי בחינוך היסודי במרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי אוניברסיטת תל אביב.

הבחירה בבית הספר יצחק הנשיא נבעה מעובדת היותו בית ספר קטן יחסית, שזקוק לשדרוג ולהעצמה. בנוסף לכך קל יותר ליישם רפורמות בבית ספר קטן, שיש בו יותר גמישות אירגונית שנדרשת בסוג כזה של רפורמה.

מרכז המורים הארצי יעניק לבית הספר תמיכה אקדמית ופדגוגית, לצד קמפוס לימודי שיקום בבית הספר ויציע לתלמידים מגוון קורסים לבחירה בנושאי לימוד אותנטיים מגוונים, בנוסף למקצועות הליבה.

תחומי הייחודיות של בית הספר יהיו המדעים וההנדסה. הדגשים הפדגוגיים יהיו פתרון בעיות, שיתופיות וחינוך הטרוגני.

הממונה על הוראת מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך אילנית אייזיק תבחן בשבועות הקרובים את נושא הצטיידות בית הספר כדי להתאימו לתוכנית הלימודים הייחודית.

עוד סוכם כי מנהלת בית הספר ידלין (אקדמיה למדענים צעירים) מראשון לציון תייעץ  למנהלת בית הספר יצחק הנשיא בהתאם לצרכים של בית הספר בכל הנושאים הקשורים למודל הקמפוס הלימודי שמיושם בבית ספרה.

בתחילת חודש ספטמבר נקבעה ישיבה עם כל הגורמים המעורבים בנושא, כדי להציג את המודל הפדגוגי החדש של בית הספר.

במרכז המורים הארצי מנסים לשבור את המתכונת של השיעור הפרונטלי, שכבר מזמן לא מתאימה לעידן המודרני, והם עושים זאת בכמה דרכים כמו: למידה חוץ כיתתית, בגן הציבורי, בשלולית המים בחורף, בחממה, במפעל תעשייתי ועוד.

הלמידה אמורה להיות התנסותית, כך שכדי להבין סוגיה מסוימת מבצעים ניסוי וממנו לומדים. גם למידה שיתופית, היא חלק מהרעיון, והיא מחזקת אצל התלמידים את יכולות העבודה בצוות. חלק מההשראה לשיטות שמיושמות על ידי מרכז המורים הארצי, לקוחות ממערכת החינוך בפינלנד, שידועה כמובילה בתחום החדשנות החינוכית.

ראש העיר אביחי שטרן, אמר בעקבות ההחלטה: "מדובר בבשורה של ממש עבור תלמידי בית הספר יצחק הנשיא והוריהם. אנחנו משוכנעים שהמהלך יובל לפריצת דרך פדגוגיות ויגביר את שביעות הרצון של התלמידים וההורים מהחינוך בבית הספר יצחק הנשיא".

מנכ"ל העיריה יורם ביטון, שיזם וקידם את המהלך, הוסיף: "ההחלטה להיכנס לתהליך היא אבן דרך משמעותית למערכת החינוך בכלל ולבית הספר יצחק הנשיא בפרט. הצלחתו תלויה במידה רבה בהובלה משותפת של התהליך על-ידי כל בעלי העניין".

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: