יום שישי, 06 בדצמבר 2019, ח' כסלו ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 058-4337220

חינוך וקהילה בצפונט

חינוך קהילה

תוכנית קידום מצוינות בפריפריה תיושם בבתי הספר בקרית שמונה

כך הוחלט בפגישה שקיים ראש העירייה, אביחי שטרן וצוותו, עם מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון. התוכנית תאפשר תגבור במקצועות אנגלית, מתמטיקה ומדעים

פורסם בתאריך:


מנהלת מחוז הצפון, ד"ר אורנה שמחון, (ראשונה מימין) עם אביחי שטרן, מנכ"ל העירייה יורם ביטון, ומנהלת אגף החינוך, סיגל כהן

השבוע נפגשו ראש העיר אביחי שטרן, מנכ"ל העירייה יורם ביטון ומנהלת אגף החינוך סיכל כהן עם מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון כדי להיערך כבר עתה לפתיחת שנת הלימודים הבאה בקריית שמונה.

בפגישה נדונו נושאים שונים וביניהם גם צירופה של קרית שמונה לתוכנית "קידום מצוינות בפריפריה", תוכנית שבמסגרתה יינתנו לבתי הספר שעות נוספות באנגלית, מתמטיקה ובמרתונים לקראת בגרויות.

התוכנית הזאת הושקה על ידי משרד החינוך באוקטובר 2018 , וקרית שמונה מצטרפת כעת לתוכנית, לאחר שהיא כבר הושקה בישובים: מג'אר, מג'דל כרום , צפת, חצור,עפולה,בית שאן, עכו, משהד וטמרה.

במעמד השקת התוכנית, אמרה מנהלת המחוז: "התכנית הלאומית מושתתת על 4 אדני יסוד : קידום המצוינות בפריפריה – במקצועות: מתמטיקה, אנגלית ומדעים ,  החלשת הקשר בין המצב הסוציו-אקונומי לבין הישגי התלמידים ומצוינות -  בפריפריה , חיזוק תחושת המסוגלות העצמית אצל תלמידים וחיזוק התשתיות הפיזיות וההון האנושי ברשות המקומית ובבית הספר .

"היעד המרכזי הוא לקרב ככל שניתן את נתוני, הישגי והצלחות ישובי התכנית בכל הקשור ל 5 יחידות בגרות במתמטיקה, אנגלית ומדעים לממוצע הארצי.לצורך כך הוקצה סל מיוחד של משאבים, כלים ותכניות ואנחנו בהחלט נעמוד ביעד שהצבנו לעצמנו".

במסגרת התוכנית נקבעו יעדים שאמורים להיות מושגים כבר בשנת 2022: 5 יחידות מתמטיקה: הזנקת מספר הלומדים מ-10% ל-14%. 4+5 יחידות אנגלית: מ-53% ל-65%. 5 יחידות פיזיקה: מ-7.6% ל-10%.

תוספת השעות שאמורה להינתן במסגרת התוכנית יכולה להתבטא בשני אופנים. האחד, שהתלמידים ילמדו יותר שעות, והשני, שתוספת השעות תנוצל לפיצול כיתות, ותאפשר לימוד בקבוצות קטנות.

תוכניות לקידום מצוינות קיימות תחת שמות שונים בבתי ספר רבים ברחבי הארץ, ובצד ההצלחות יש גם לא מעט קשיים. לעיתים התוכנית מטילה על התלמידים עומס רב, ולא כל התלמידים מצליחים להתמודד עם העומס הזה . כך התברר ממחקרים שנעשו במקומות בהם הופעלו תוכניות לקידום מצוינות. מסקנת המחקרים היתה כי במקביל לתוספת השעות, צריכים להשקיע גם  במעקב אישי אחר כל תלמיד, ובחיזוק ומתן הדרכה וייעוץ למורים המשתתפים בה.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: