יום רביעי, 15 ביולי 2020, כ"ג תמוז ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 058-4337220

מ.א. הגליל העליון בצפונט

הגליל

קומדיה דל ארטה בהר וגיא

תלמידי כיתות ז' בבית הספר "הר וגיא" השתתפו לכבוד פורים בפעילות בנושא מסיכות בסגנון הקומדיה דל ארטה, והזכירו לכולם שמסיכות היו לפני מגיפת הקורונה, ויהיו גם אחרי

פורסם בתאריך:


בשבוע שעבר נערכה פעילות פורים בשכבה ז' בבי"ס "הר וגיא" בנושא "המסכה". תכנית זו היא חלק מהמוצר המארגי "באפיקי הזמן העברי" שנכתב רובו ככולו על ידי צוות המורים ומונחה על ידי התלמידים. השכבה חולקה לפעילות בשתי קבוצות ולאחר מכן התחלפו.

קבוצה אחת פגשה את השחקנים חיים ואלה מ-"תיאטרון סקפינו", שהכירו להם את ז'אנר הקומדיה דל ארטה - סגנון תיאטרוני שהחל להתפתח באיטליה במאה ה-16, ואופיין בשימוש במסכות ובאלתור הטקסט ע"פ מתווה עלילה בסיסי. התלמידים התנסו במשחק של דמויות ארכיטיפיות קבועות, כאשר השימוש במסכות חידד את העיצוב הסטריאוטיפי שלהן. התלמידים למדו כיצד שפת הגוף תואמת ומאפשרת הבעה והעברת מסרים ברורים באופן שאינו מילולי.

הפעילות לקבוצה השנייה הועברה בהנחייתם של תלמידי מגמת תיאטרון משכבה י' ועסקה במשמעות המושג "מסכה" ובתפקיד של המסכות בחיינו. הקבוצה התחלקה לקבוצות קטנות, כשתלמידי התיאטרון הציגו בארבע תחנות שונות קטעים שמתחברים אל החיים היומיומיים שלנו כמו מסכה של הקבוצה - שעסקה בלחץ חברתי, מסכה וירטואלית, מסכה רגשית ומסכה מגדרית.

אפרת נתינאל, מורה לתיאטרון: "אחרי כל קטע שהוצג, תלמידי התיאטרון הנחו דיון שקשור לנושא שעלה בהצגה שעשו. התלמידים הצעירים שיתפו פעולה והיה מעניין לשמוע מהם האם הם מרגישים לגיטימציה לחשוף את כל הרגשות, האם יש הבדל בין בנים ובנות בתחום הבעת הרגשות, האם יש מסכה - תפקיד - סטריאוטיפ מוגדר לגברים ונשים בחברה שלנו והאם מגדלים אותם לתוך התפקיד הזה", 

מורן ניסים, מחנכת בשכבה ז': "עלו הרבה דעות, וניכר שהרבה דברים ילוו את כולנו בנושאים כמו הלחץ החברתי והנאמנות לעצמי, העולם הווירטואלי והצורך להראות את הטוב כל הזמן וכיצד להגיב להבעת רגשות פחות "שמחים". יצאנו עם תקווה גדולה כשרבים דיברו על כך שהם מרגישים נוח לחשוף את רגשותיהם, בעיקר בפני חברים קרובים ומשפחה ושהם כלל לא רואים את הסטריאוטיפים הגבריים והנשיים כדיכוטומיים".

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: