יום שלישי, 07 באפריל 2020, י"ג ניסן ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 058-4337220

גולן וקצרין בצפונט

גולן קצרין

למה מתקנים את הכביש רק אחרי התאונה ולא לפני?

בגולן ישנם כבישים רבים משובשים, שמסכנים את חיי הנוהגים בהם. ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב החליט לגייס את הציבור למאבק בנושא. "לא צריך לחכות שתקרה תאונה כדי לתקן כביש", הוא אומר.

פורסם בתאריך:


תושב רמת הגולן פרסם לאחרונה פוסט בפייסבוק ובו רשם: "מחובתי למצות  'לא תעמוד על דם רעך' להתריע על הסכנה הגדולה בכביש המשובש ציר המפלים. התאונה קרתה לאחר שאשתי נכנסה בבור פעור בכביש. מקווה מאד שיתייחסו במלוא הרצינות לפני שיקרה אסון בנפש. חזרנו מיומיים בבית החולים עם מכות יבשות ופגיעות בנפש. אשתי נשארה שבוע בבית אחרי התאונה".

התאונה הזו לא הפתיעה את ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב. במשך תקופה ארוכה הוא פועל מול חברת נתיבי ישראל כדי שתדאג לסלול מחדש קטעי כביש מסוכנים. בעקבות החורף האחרון זה נעשה עוד יותר קריטי.

אפרצב פעל תחילה בצינורות המקובלים וביקש להיפגש עם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ. כמה פעמים נקבעו פגישות, והן בוטלו ברגע האחרון על ידי המנכ"ל. אפרצב אמנם זכה לאחרונה לראות את פרץ פנים אל פנים, אולם זה היה בפורום ראשי הרשויות של הגליל המזרחי והגולן, והיא עסקה בקידום קו רכבת לגליל המזרחי.

ראשי הרשויות של אשכול גליל מזרחי גולן בפגישה עם ניסים פרץ

אפרצב לא מוכן לחכות יותר לפגישה עם פרץ בנושא תחזוקת הכבישים, והוא החליט לקרוא לתושבי הגולן להצטרף למאבק. בפוסט שהוא העלה בדף הפייסבוק שלו הוא כתב: "האם אתם מרוצים ממצב הכבישים בגולן?

"תושבים יקרים, לצורך מאבק מול חברת 'נתיבי ישראל' על שנים הזנחה פושעת והפקרת הכבישים בגולן, אני זקוק לעזרתכם. אנא, שלחו אליי תמונות, סרטונים, סיפורים אישיים וכל דבר שלדעתכם יכול לעזור לנו. שיתוף הפעולה שלכם חשוב להצלחתנו".

חברת נתיבי ישראל פועלת בגולן, אבל לעיתים זה רק אחרי שקוראת תאונה. כך היה גם בתאונה בציר המפלים. אחרי שהתאונה התרחשה, הגיעו עובדי נתיבי ישראל ותיקנו את קטע הכביש הסמוך למקום התאונה.

תיקון הכביש בציר המפלים לאחר התאונה

בשני צמתים בגולן, צומת קצביה וצומת נשוט נבנו לאחרונה מעגלי תנועה. לעומת זאת כביש 91 בקטע שבין צומת נשוט למחנה יצחק (נפח) נמצא במצב תחזוקתי ירוד ביותר. הוא מלא מהמורות עד כדי סיכון חיי הנוסעים בו. מדובר בכביש מאוד מרכזי.

 

אותו סיפור יש עם כביש 87 בין צומת קצביה לצומת יהודיה. חברת נתיבי ישראל שיפצה שני קטעים בכביש, אבל לא את כולו, וכך באמצע הכביש הזה יש קטע די ארוך עם כביש משובש.

פרט למצב התחזוקה בכבישי הגולן, ישנה עוד בעיה. בכביש 91 בקטע שבין בית המכס העליון לגשר בנות יעקב יש הרבה פיתולים. יש שם גם קטעים של עליה די תלולה. כאשר מוביל טנקים עולה מכיוון גשר בנות יעקב לבית המכס העליון, הוא תוקע אחריו שיירה ארוכה של כלי רכב שצריכים להזדחל אחריו בקצב צב.

"הגיע הזמן שהקשר בין רמת הגולן לגליל העליון לא יתנהל בכביש כזה", אומר אפרצב. "צריך להרחיב את הכביש הזה, ולבנות גשר גדול כמו שנבנה בכביש 89 מעל נחל עמוד.

"אומרים לי שזה לא כלכלי. את זה גם אמרו לי כשפעלתי להוספת קווי אוטובוס מקצרין לחיפה ולבית החולים בצפת. אם רוצים שרמת הגולן תפרח ותתפתח חייבים לשפר את הנגישות של תושבי רמת הגולן לשאר חלקי הארץ".

 תגובת חברת נתיבי ישראל

"משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל השקיעה ומשקיעה מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות- ראשית באחזקה השוטפת, לצד ביצוע פרויקטים שכל תכליתם שיפור בטיחות משתמשי הדרך.

"בשלוש שנים האחרונות בוצעו (ויבוצעו השנה) עבודות קרצוף וריבוד אספלט הכבישים של אזור רמת הגולן בהיקף של למעלה מ-100,000,000 ₪ . בנוסף להיקף יוצא דופן והתחזוקה היומיומית הנעשית סביב השעון, החברה בהובלת מרחב צפון הובילו שלל פרויקטים יזומים בהם התקנת מעקות בטיחות, הסדרת צמתים, דרכי גישה למחנות צה"ל ועוד."

 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: