יום ראשון, 15 בדצמבר 2019, י"ז כסלו ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 058-4337220

חדשות בצפונט

חדשות

דרוש ציר תנועה אורכי נוסף

פקקי התנועה שנוצרים מדי בוקר בקרית שמונה, בכביש 99 בואכה צומת מצודות, ממחישים את המצב הבעייתי בו שדרות תל חי מהווים את ציר התנועה היחידי מצפון לדרום. המצב יחמיר עוד יותר כשתאוכלס שכונת יובלים

פורסם בתאריך:


קרית שמונה היא עיר שנבנתה לאורך ציר תנועה מרכזי, כביש 90, שבתוך תחומי העיר נקרא גם "שדרות תל חי". כתוצאה מכך העיר היא בעלת מבנה צר וארוך, כאשר מצד מזרח היא נושקת לאדמות החקלאיות של עמק החולה, ומצד שני הוא מתוחמת על ידי המצוק של רכס נפתלי.

נכון להיום כביש 90 הוא ציר התנועה היחידי שמוביל מצפון העיר לדרומה. לאורך הציר הזה יש 9 צמתים מרומזרים. עם השנים הציר הזה הפך לעמוס מאוד, בעיקר בשעות הבוקר.

כביש 99 הוא ציר הרוחב הצפוני ביותר של עמק החולה, וגם הוא מתנקז לכיוון שדרות תל חי. מי שמגיע בכביש הזה ממזרח, נתקע בפקק שבשעות הבוקר מתחיל כבר בתחנת הדלק בל, ולעיתים גם מזרחה יותר.

הכיכר האליפטית שנמצאת סמוך לקניון נחמיה, נמצאת בסמיכות גדולה לצומת מצודות. כשהרמזור בצומת מצודות דולק באדום. כל התנועה בכיכר הזו נעצרת, וזה משפיע גם על הרכבים שנוסעים בכיוון ההפוך, וגם על הרכבים שמגיעים מדרום מרח' הנשיא.

בסמוך לכיכר הזו יש את קניון נחמיה שאליו הרבה אנשים צריכים להגיע, כנ"ל גם למרכז המסחרי שנבנה ממול, וגם בית ספר תל חי שאליו מגיעים הרבה מורים והורים שמביאים את ילדיהם ברכב הפרטי.

מכוניות של הורים חונות לאורך רח' הנשיא ליד בית ספר תל חי

המצב הזה עלול להחמיר עוד יותר כאשר תאוכלס שכונת יובלים. המיקום של שכונת יובלים הופך את קרית שמונה לעיר בעלת מבנה אורכי, עוד יותר ממה שהיה עד היום. איכלוס השכונה ייצור עומס תחבורתי גדול עוד יותר על הקטע שבין הכניסה לשכונה ועד צומת מצודות.

עוד בעיה מטרידה היא העדר שביל להולכי רגל ואופניים לאורך כביש 99. תושב העיר, אלירן אלמדווי, שנוסע כל בוקר בכביש הזה, התריע על העדר פיתרון להולכי הרגל, שלדבריו מסכנים את עצמם, כשהם הולכים בשולי הכביש.

אין שביל להולכי רגל לאורך כביש 99

בעיריית קרית שמונה מודעים למצב הבעייתי שנוצר. סגן ראש העיר, אופיר יחזקאלי, התבטא בנושא ואמר: "מדובר בכביש 99 שמוגדר ככביש ארצי באחריות נתיבי ישראל. יש צורך דחוף להרחיב הכביש ל 2 נתיבים + שביל אופניים ושביל הולכי רגל על מנת לחבר את שכונת יובלים א עם העיר הוותיקה.

ראש העיר, אביחי שטרן, הוסיף בעניין זה: "יש כרגע הקצאה של 13 מיליון שקלים לצורך שיפור הבטיחות בקטע המדובר, וחברת נתיבי ישראל צריכה לבצע. בהמשך, לאחר שיווק שלב ב' של שכונת יובלים, תתבצע גם הרחבת הכביש בהשקעה נוספת של 60 מיליון שקלים".

 

אבל גם הרחבה של הקטע הזה לא תפתור את כל הבעיה, משום שכל כלי הרכב יתנקזו בסופו של דבר לאותה כיכר אליפטית ושם ייתקעו. לכן נדרש פיתרון נוסף והוא סלילת כביש אלטרנטיבי לשדרות תל חי, שייעבור ממזרח לעיר. ויתחבר לכביש 99.

באופן הזה יהיה ציר תנועה אורכי אלטרנטיבי, שיקטין את העומס בשדרות תל חי, וניתן יהיה לנסוע מצפון העיר לדרומה בציר אלטרנטיבי, שיתחבר לכביש 90 בקצה הדרומי של העיר.

בתוכנית המקורית של חברת נתיבי ישראל, הציר היה אמור לעבור ממזרח לאזור התעשייה הצפוני. ראש העיר, אביחי שטרן, התעקש על כך שהכביש יעבור ברווח שבין אזור התעשייה הצפוני לשכונת הוורדים, וכך תושבי שכונת יובלים יוכלו להשתמש בו כציר תנועה דרומה. 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: