יום רביעי, 16 באוקטובר 2019, י"ז תשרי ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 058-4337220

ראש פינה בצפונט

ראש פינה

טיסות בינלאומיות מראש פינה, יש תוכנית כזאת

המועצה המקומית ראש פינה מנסה לקדם תוכנית לשדרג את שדה התעופה המקומי, כך שיתאים לטיסות בינלאומיות. הגשמת התוכנית תיתכן רק אם התוכנית להקמת נמל תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל (רמת דוד) לא תצא לפועל

פורסם בתאריך:


תארו לעצמכם מצב שבו אתם מעוניינים לטוס לחופשה בחו"ל, ובמקום לנסוע מהגליל העליון עד לנתב"ג, ולבזבז חצי יום או יותר מהיציאה מהבית ועד ההמראה, תוכלו לעשות זאת משדה התעופה בראש פינה, ברבע מהזמן.

המציאות הזאת תוכל להתגשם, אם התוכנית של הפיכת שדה התעופה ראש פינה לשדה תעופה בינלאומי, אכן תאושר. במועצה המקומית ראש פינה מנסים לקדם את התוכנית, והיא הוצגה בפני שר הכלכלה, אלי כהן, במהלך ביקורו בראש פינה בשבוע שעבר.

הקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף על נתב"ג זו החלטה ממשלתית, והגוף המקצועי שאמור לקדם אותה הוא רשות שדות התעופה. סביב הרעיון של הקמת שדה בינלאומי נוסף יש לא מעט מחלוקות.

כיום ישנן כמה חלופות. שדה התעופה נבטים, סמוך לבאר שבע, שדה התעופה רמת דוד בעמק יזרעאל, ושדה שייבנה על אי מלאכותי בים.

בשלב הזה האופציה של רמת דוד היא בעלת הסיכוי הגבוה ביותר. זאת משום שהשדה הזה קרוב יחסית למטרופולין של חיפה והקריות, ולערים נוספות כמו נצרת, יקנעם, עפולה, טבריה וכרמיאל. משום כך הוא יוכל לשרת אוכלוסיה גדולה בהרבה מאשר האופציה של נבטים. בנוסף לכך הוא גם קרוב לאתרי התיירות הצליינית, שמביאה לארץ תיירים רבים מדי שנה. בשלב זה האופציה של רמת דוד נתקלת בהתנגדות קשה  מצד תושבים בעמק יזרעאל, שחוששים כי איכות חייהם תיפגע. 

הקמת נמל תעופה על אי בים התיכון, במרחק של כמה קילומטרים מהחוף, עדיפה מבחינת הבעיות של רעש והפרעה לתושבים המתגוררים בסמוך, אך זוהי תוכנית יקרה בהרבה, והסיכוי שהיא תתגשם אינו גדול.

מפת המסלולים האפשריים לשדה תעופה ראש פינה, ממחישה שיש מגבלות על אורך מסלול ההמראה. האורך המכסימלי המופיע במפת התוכנית של המועצה המקומית הוא כ- 2 ק"מ, לעומת 4 ק"מ בנתב"ג. המשמעות היא שתהיה הגבלה של גודל המטוסים. אלה יהיו מטוסים שמסוגלים להכיל עד 200 נוסעים, ומתאימים לטיסות ליעדים קרובים יחסית, כמו יוון, איטליה או רומניה.

האופציה של הקמת נמל תעופה בינלאומי בראש פינה אינה אטרקטיבית כמו זו של רמת דוד, בגלל המרחק של השדה הזה ממרכזי אוכלוסיה גדולים, אבל אם האופציה של רמת דוד תרד מהפרק מסיבה כלשהי, יכול להיות שהאופציה של ראש פינה בכל זאת תתגשם. 

נכון לעכשיו עדיין אין הכרעה היכן יקום נמל תעופה בינלאומי נוסף. עמדת משרד התחבורה נכון לעכשיו היא לא לקדם שום מהלך בראש פינה, ולהמתין להחלטות אשר יתקבלו בנוגע להקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד. 

בהודעה מטעם המועצה המקומית ראש פינה, נאמר: "מועצה מקומית ראש פנה רואה בחיוב מהלכים שיקדמו את התיירות בצפון. ראש פנה היא מושבה הסטורית ותיירותית, אשר רבים מתושביה מתפרנסים מענפים שונים בתחום התיירות. שדרוג שדה התעופה לטיסות בינלאומיות יהווה צעד נוסף בהצבתה של המושבה על מפת התיירות הבינלאומית, ומקור פרנסה נוסף לתושבים".

לגבי מטרדי הרעש שהמטוסים האלה עלולים לגרום, אומרים במועצה המקומית ראש פינה: "על פי הערכות המומחים אשר נדרשו לענין, בתכנון נכון וקפדני, איכות החיים של תושבי האיזור לא אמורה להפגע".

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: